top of page
Desk Telephone

Bellen met alarmnummer 

Wanneer bellen met 112?
 

U belt alleen met 112 voor spoedeisende hulp. Dus:
 

         Als er brand is of een ongeval is gebeurd waarbij direct hulp verleend moet worden;

         Als zich een levensbedreigende situatie voordoet;

         Als u slachtoffer of getuige bent van een misdrijf;

         In elke andere noodsituatie waarin elke seconde telt.

 

Doorgeven melding via mobiele telefoon
 

         U kunt 112 ook bellen via uw mobiele telefoon. Zelfs als uw beltegoed op is of uw telefoon géén SIM kaart heeft !

         U komt terecht bij het landelijke callcenter. Probeer zo duidelijk mogelijk aan te geven in welke regio u hulp nodig heeft;

         De telefoniste zal u doorverbinden met de dichtstbijzijnde meldkamer.


Doorgeven melding via vaste telefoon
 

         Bel 112

         De telefoniste vraagt van wie u hulp wil hebben: politie, brandweer of ambulance;

         Vertel de hulpdienst wat er aan de hand is en waar. Geeft duidelijk aan waar u zich bevindt;

         De benodigde hulpdiensten komen zo snel mogelijk.


Goed om te weten
 

         Alle gesprekken met 112 worden opgenomen;

         De centrale beschikt over een nummermelder, zodat ze u kunnen terugbellen voor meer informatie;

         Geen spoed, wel politie nodig ? Bel dan 0900-8844;

         Misbruik maken van 112 is strafbaar. U riskeert een gevangenisstraf van maximaal drie maanden.
 

Heeft u een dergelijkse situatie? Rustig aan, neem even contact met ons op 0180-200200 of per mail info@smartverzekeren.nl

Dan gaan wij zorgen dat voor u vanuit Nederland alles keurig geregeld wordt.

bottom of page