Bellen met alarmnummer
Wanneer bellen met 112?
U belt alleen met 112 voor spoedeisende hulp. Dus:
Als er brand is of een ongeval is gebeurd waarbij direct hulp verleend moet worden;
Als zich een levensbedreigende situatie voordoet;
Als u slachtoffer of getuige bent van een misdrijf;
In elke andere noodsituatie waarin elke seconde telt.
Doorgeven melding via mobiele telefoon
U kunt 112 ook bellen via uw mobiele telefoon. Zelfs als uw beltegoed op is of uw telefoon géén SIM kaart heeft !
U komt terecht bij het landelijke callcenter. Probeer zo duidelijk mogelijk aan te geven in welke regio u hulp nodig heeft;
De telefoniste zal u doorverbinden met de dichtstbijzijnde meldkamer.
Doorgeven melding via vaste telefoon
Bel 112
De telefoniste vraagt van wie u hulp wil hebben: politie, brandweer of ambulance;
Vertel de hulpdienst wat er aan de hand is en waar. Geeft duidelijk aan waar u zich bevindt;
De benodigde hulpdiensten komen zo snel mogelijk.
Goed om te weten
Alle gesprekken met 112 worden opgenomen;
De centrale beschikt over een nummermelder, zodat ze u kunnen terugbellen voor meer informatie;
Geen spoed, wel politie nodig ? Bel dan 0900-8844;
Misbruik maken van 112 is strafbaar. U riskeert een gevangenisstraf van maximaal drie maanden.
Heeft u een dergelijkse situatie? Rustig aan, neem even contact met ons op 0180-200200 of per mail info@smartverzekeren.nl
Dan gaan wij zorgen dat voor u vanuit Nederland alles keurig geregeld wordt.